Köpvillkor
Köpvillkor för BlockMates
Om BlockMates
BlockMates (organisationsnummer: 8905282532) är baserat i Malmö. Vår postadress är Höbalsgatan 23, Limhamn.
För att kontakta oss, vänligen skicka ett mejl till kund@blockmates.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter, så återkommer vi så snart som möjligt.
1. Beställning
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Bekräftelsen innehåller information om produkter, priser, samt fakturerings- och leveransadress.
Om något inte stämmer i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss omedelbart via kund@blockmates.se.
2. Leverans
-
Leveranstid: Våra normala leveranstider är 5-12 arbetsdagar. Beställningar som görs under helger skickas tidigast nästkommande måndag.
-
Förseningar: Vid hög belastning hos postleverantörer kan förseningar förekomma. Kontakta oss på kund@blockmates.se om leveransen dröjer längre än angivet utan förvarning.
-
Tull och moms: Notera att extra tull- och momsavgifter kan tillkomma eftersom du som kund är privatimportör av produkterna.
3. Priser
Alla priser anges i SEK och inkluderar 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar på grund av ändringar från leverantörer, tryckfel eller andra omständigheter som kan påverka priserna.
4. Ångerrätt
Som kund har du en lagstiftad ångerrätt på 14 dagar som gäller från det att du mottagit produkten.
4.1 Vid nyttjande av ångerrätten:
-
Kontakta oss på kund@blockmates.se och inkludera ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka produkter returen gäller.
-
Returnera produkterna omedelbart och senast inom 14 dagar från meddelandet om ånger.
-
Du står för returfrakten och ansvarar för produkternas skick tills de når oss. De ska vara välpaketerade och i originalförpackning.
-
Vid värdeminskning på grund av användning eller skada förbehåller vi oss rätten att dra av en summa vid återbetalning.
4.2 Undantag från ångerrätten:
Ångerrätten gäller inte för:
-
Produkter som förseglats av hälso- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits.
-
Specialtillverkade produkter eller varor med personlig prägel.
-
Snabbfördärvliga varor, exempelvis livsmedel.
5. Reklamation och klagomål
Alla produkter kontrolleras innan leverans. Om produkten är skadad eller felaktig vid leverans åtgärdar vi detta enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
5.1 Vid reklamation:
-
Kontakta oss på kund@blockmates.se med ditt namn, adress, ordernummer och en beskrivning av felet.
-
Vid godkänd reklamation står vi för returfrakten och återbetalar dig om felet inte kan åtgärdas eller ersättas med en liknande produkt.
-
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) riktlinjer vid tvister.
6. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador eller förseningar som beror på omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), exempelvis arbetskonflikter, krig eller leveransproblem hos våra leverantörer.
7. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och färgskillnader mellan bilder och verklighet. Vi gör alltid vårt bästa för att ge en korrekt beskrivning av produkterna.
8. Information om cookies
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen på webbplatsen. Vill du veta mer om cookies eller hantera dina inställningar kan du besöka Post- och telestyrelsens hemsida.
9. Personuppgifter
Genom att handla hos BlockMates godkänner du vår behandling av dina personuppgifter enligt GDPR.
-
Vilka uppgifter lagrar vi? Namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.
-
Varför lagrar vi uppgifter? För att behandla din order och erbjuda marknadsföring vid samtycke.
-
Tredje parter: Uppgifter delas endast med betaltjänstleverantörer (t.ex. Klarna), fraktbolag (t.ex. PostNord) och nyhetsbrevsleverantörer (t.ex. Klaviyo) vid behov.
Du har rätt att få tillgång till, korrigera eller radera dina uppgifter. Vid frågor om dataskydd, kontakta oss på kund@blockmates.se.
10. Ändringar i villkoren
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor när som helst. Uppdaterade villkor publiceras på vår webbplats.
11. Tvist och lagval
Vid tvist som inte kan lösas i samförstånd kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller EU:s plattform för tvistlösning. Tvister tolkas enligt svensk lag.